Meteen naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Abonnementen

Middels een betaling van € 0,01 kunnen wij uw identiteit en bankrekening verifiëren. Dit is noodzakelijk om fraude tegen te gaan. Vervolgens worden de abonnementsgelden rond de 1e van de maand afgeschreven, afhankelijk van uw bank.

Bovenstaande is alleen van toepassing op ons basisabonnement. 

In uw account kunt u de volgende incassodatum inzien. Let op: dit is een indicatie datum. De daadwerkelijke datum is afhankelijk van uw bank.

Na de minimale looptijd van 5 jaar kunt uw abonnement eenvoudig opzeggen in uw account

Uw abonnement wordt telkens met 1 kalender maand stilzwijgend verlengd. Zolang uw abonnement loopt, blijft u een keer per 2 jaar een uitnodiging ontvangen voor het reinigen van uw kanalen. 

Wilt u uw abonnement stopzetten? Vraag een annulering aan via uw account

Dat kan gebeuren! Via uw account kunt u eenvoudig het laatste termijn handmatig via iDeal, of een van onze andere betaalmethodes, betalen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op. 

Goed dat u regelmatig uw filters wil laten vervangen. Voor het afsluiten van een abonnement inclusief het vervangen van de filters dient u contact met ons op te nemen. Dan kunnen wij u het beste helpen.

Wanneer u een serviceabonnement afsluit betaalt u geen reiskosten.* Wij komen elke twee jaar bij u langs. 

*Dit geld voor alle adressen binnen Limburg

Wanneer u een serviceabonnement afsluit ontvangt u elke twee jaar een uitnodiging om een afspraak in te plannen. Via deze uitnodiging kunt een afspraak inplannen via onze website. 

De uitnodiging wordt verzonden naar het bij ons bekende e-mailadres. Wijzig indien nodig uw mailadres in uw account.

Geen uitnodiging ontvangen? Controleer uw SPAM of neem contact met ons op. 

Na het afsluiten van een abonnement ontvangt u een e-mail met daarin een persoonlijke code. Middels deze code kunt u een afspraak inplannen via onze website.

Zodra u aan de beurt bent voor de tweede reiniging binnen uw abonnement ontvangt u van van ons een e-mail. In deze mail vindt u een persoonlijke code. Middels deze code kunt u een afspraak inplannen via onze website.

Let op: Het kan zijn dat uw uitnodiging niet precies na 24 maanden ontvangt. Twijfelt u? Mail ons gerust. 

Ventilatie & Reiniging

Wij adviseren om uw kanalen elke twee jaar te reinigen. Het regelmatig reinigen van uw kanalen zorgt voor een schonere en gezondere lucht. U kunt een eenmalige reiniging aanvragen. Of u maakt gebruikt van onze serviceabonnementen.

Aan de grootte van uw ventilatiebox (de motor van uw systeem) kunt u meestal gemakkelijk achterhalen om welke installatie het gaat. De ventilatiebox is meestal in dezelfde ruimte geïnstalleerd als uw CV-ketel.

Wanneer uw ventilatiebox de grootte heeft van een wasmachine, dan bezit u een WTW-installatie. Heeft de box ongeveer een grootte van een computerbeeldscherm, dan heeft u een mechanisch ventilatiesysteem (MV-box). Naast de grootte kunt u ook kijken naar uw plafond en muren. Zijn er enkel ventielen in de keuken, badkamer en/of toilet? Dan heeft u waarschijnlijk een MV-box. Wanneer er op meer plekken in de woning ventielen zitten heeft u een WTW-installatie.

Mocht u het niet zeker weten? Stuur ons een foto van uw ventilatiebox. Aan de hand van de foto kunnen wij meestal zien om welke installatie het gaat. 

Bij een MV-box wordt er alleen gebruik gemaakt van mechanische afvoer. De vieze lucht wordt uit de woning gezogen. Terwijl een WTW-installatie ook schone lucht in de woning blaast. Tevens wordt de schone lucht verwarmt met de restwarmte van de vieze lucht. Hierdoor bespaart u veel op uw energierekening wanneer u kiest voor een WTW-installatie. 

Afhankelijk van de lengte van de kanalen duurt een reiniging van het systeem gemiddeld anderhalf tot twee uur. 

Onze monteurs gaan met een roterende borstel in de kanalen. Op deze manier worden kanalen schoongeborsteld. Na het reinigen worden de kanalen nog schoongezogen. 

Betalen & Kosten

Na het kiezen van de gewenste datum kunt u eenvoudig betalen via iDeal, BanContact of CreditCard. 

Het is niet mogelijk om uw factuur direct aan onze monteur te betalen. U betaald altijd vooruit of op rekening. Eventuele extra kosten worden achteraf in rekening gebracht middels een factuur. 

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om in termijnen te betalen. U kunt wel een serviceabonnement afsluiten. 

Frigus Techniek rekent geen voorrijkosten. Wij rekenen enkel reiskosten voor de gereden kilometers. Deze reiskosten worden automatisch berekend a.d.h.v. uw postcode. De reiskosten vindt u direct in het betaaloverzicht. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. 

Bij serviceabonnementen rekenen wij nooit reiskosten.